tirsdag 23. oktober 2007

Boklansering i Oslo


Er på vei til lansering av ny bok i Oslo, det er Nordnorsk Forfatterlags nye antologi, Helt øverst bak havet, som skal presenteres for et mulig Oslopublikum.
En del av forfatterne stiller for å lese, og jeg skal presentere dem. Dette gleder jeg meg til, det er stas å skulle presentere boka til forfatterlaget i det fine, nye Litteraturhuset i Oslo. Et sånt sted skulle vi hatt flere plasser, for eksempel her i Tromsø: med kafé, bokhandel, tidsskriftkrok, kontorplasser og flere scener for opplesning.
Boka Helt øverst bak havet er en del av Nordnorsk Forfatterlags 35 års jubileum. Laget ble opprettet i 1972 av radikale nordnorske forfattere som ikke ville ha Norge inn i EU, som den gangen het EEC. Laget ble stiftet på Kjerringøy, og du kan lese mer om NnF her: http://www.nordnorskforfatterlag.no

1 kommentar:

FishyDiva sa...

Glad du rapporterer! Skulle virkelig veldig gjerne vært der. Jeg har det veldig bra her i Frankrike, men dette er altså virkelig en kveld jeg heller skulle vært i Norge. *klem*