fredag 23. juli 2010

DRØMMEN OM REGN. OG FERIE

Det er morgen. Det regner. Det er i grunnen siste dag på jobb før ferien og jeg har ingen planer akkurat nå - anna enn bare å sitte her og se på regnet. Det har regnet i mange uker. Kanskje er det klimaendringene som slår inn i livet mitt. I hvert fall oppstår det en slags indre tomhet og følelse av å være del av en prosess jeg ikke har styring med. 

I morgen har det sikkert gått over. Og jeg kjenner sikkert på den lange lista av gjøremål som hele tida er del av livet mitt. For noe skal jeg også disse fridagene: Rydde, vedlikeholde, tømme rom. Her er en vakker erindring om hvordan jeg kan gå fram: lenka til sida som heter Edit your life. For det trengs å tømmes og ryddes over alt. Kanskje er det ikke sånn i ditt liv, men sånn er det her hos meg, alltid. 

Men akkurat nå skal jeg ikke tømme og rydde, nå skal jeg bare sitte her og stirre ut i regnet. Så skal jeg stå opp og dra på jobb. Siste arbeidsdag foran ei uke med ferie. Og regn.

1 kommentar:

Jakob sa...

Det var en periode i voksen alder der jeg trodde at regn var kjedelig. Men det gikk av en eller annen grunn over for noen år siden. Jeg fylte 40 - forøvrig en fantastisk følelse. Da var regn ikke så kjedelig lengre.