søndag 28. februar 2021

ISBJØRNDAGEN

Det var isbjørndagen i går, den 27. februar. Jeg feirer gjerne isbjørnen og håper vi klarer å behode en klode med havis og isdekte områder i Arktis, for det trenger isbjørnen for å overleve. Jeg har møtt flere av dem på tokt i Arktis med Norsk Polarinstitutt. Ett av møtene kan du lese om her.

Det var ganske eventyrlig, faktisk. Så jeg feirer gjerne International Polar Bear Day! Hurra for isbjørnen, kongen av Arktis!


Her kommer også historien om da jeg faktisk IKKE så isbjørn, mens alle andre gjorde det. Det var bittert. 

Men snille Rudi Caeyers som var proff fotograf ombord, lånte meg bilder til nettsaken hos NRK den dagen. Pinlige greier! 

Les saken om den sovende bloggreporteren her.

Men man gir seg jo ikke når man er ung og sulten på egne bilder. Så jeg tok innersvingen på resten av gjengen ombord på toktet, og gjorde en privat avtale med overstyrmann ombord. Finn en bjørn! Vekk meg! 

Saken kan du lese her.

Ingen kommentarer: