tirsdag 23. mars 2010

SIX IMPOSSIBLE THINGS BEFORE BREAKFAST

Jeg her sett filmen Alice in Wonderland og det minner meg om at jeg må lese originalverkene igjen. Begge bøkene - både Alice in Wonderland og Through the Looking-Glass av Lewis Carroll. Alice har jeg lest før en gang, men det er årevis og lenge sia, så her trengs en gjenoppliving!


Det jeg likte godt ved filmen, var blant anna kommentaren til den hvite dronninga om "six impossible things before breakfast". 

Hadde ikke det vært noe å leve etter? - Å gjøre seks umulige ting før frokost? 

Ettersom jeg ikke spiser frokost før lunsjtid, er det faktisk rikelig med tid, hver eneste dag, til å oppnå det umulige! Det er en tanke jeg kan like!

Minner samtidig om sitatet: Ingenting er umulig - det umulige tar bare litt lengre tid.

Slenger med et bilde av favoritten The Mad Hatter siden Johnny Depp er uimotståelig her. Absolutt uimotståelig! 

Men jeg syns den hvite dronninga, The White Queen, i Anne Hathaways tolkning er lekker. Og så minner hun meg om noen jeg kjenner. Nei, ikke nødvendigvis minner om - men ligner! Veldig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

oi! kanskje jeg skal bli platinablond og vinterbleik? 8) takk for komplimentet! og takk for sist, helt klart. du må si ifra om du er i oslo lenger enn noen timer, tar gjerne en kaffe og en prat :)

Sylvi Inez Liljegren sa...

Jeg satt bare og lo da hun dukka opp. Lurte om du hadde ei søster..