søndag 9. mai 2010

FORANDRING

Hvor lang tid tar forandring? For eksempel det å legge om livsstilen og kostholdet sitt? Bloggeren vaarloek skrev en gang at det minst tar et halvt år, og jeg kjenner at dette høres mye ut, men sannsynligvis er for lite.

Jeg går hjemme og trør disse ukene. Tenker på alt jeg vil av endring. Ser på huset mitt, tenker: Det - og det og det skulle jeg gjort. Men får ikke gjort det. Ikke .

Hvis jeg nå skriver en liste, da - så må jeg vel få fortgang i sakene?

* Vaske ned kjøkkenet, male og sy nye gardiner. Gardinstoffet har jeg jo kjøpt for lengst.
* Støpe skiferhellene på verandaen ved inngangsdøra. De har vel vært løse sånn ca ti år eller noe.
* Bygge en glassveranda sånn at det går an å sitte 'ute' og skrive også om vinteren. Bak glassvegger med varmelampe og ullteppe og god te, - se på sneen og det lave lyset.

* Bli flinkere å trene. * Være mer tilstede for dyrene mine, som nesten samtlige begynner å bli skikkelig gamle. * Spise mer råkost.   * Gå lengre turer i naturen. * Kjøre mindre bil. * Bare fly når det trengs. * Sove mere utendørs. * Synge mer, danse mer, leve mer.

Og så var det de store tingene da! Der trengs det definitivt endring. Men de trenger nok mer enn et halvår. Selv om jeg begynner i dag.

Ingen kommentarer: