mandag 20. september 2010

WOMAN'S ENEMY

Slår et slag for min øko-venninne Iselin og hennes blogg fra den økologiske rundreisa hun nå befinner seg midt i. Akkurat for tida i Danmark der jeg sakser hennes refleksjoner når hun går i sine boots og passerer de høyhelte damene på stasjonen. Jeg kjenner meg igjen i situasjonen, jeg passerer hver dag damer på høye heler med en viss misunnelse. Men så skriver Iselin ettertenksomt: 

And, ironically, those ladies walking in high heels just smiled easily back at me, and I smiled back at them, and we were just one mind - two different pair of shoes, one world. Still walking the same street. hmm.. they say that those ugly bricks creating an old street from the 30s were intended to be a woman's enemy, as they all had to dress in high heels and not moving as fast forward as those wearing boots, usually men. So that men could run the cities, and women could just decorate them. That is how city life was created.

Jeg regner med at det blir uelegante clogs på meg i dag også, etter å ha vandret i støvler i potetlandet mitt hele helga. Elegansen bare må vike for det praktiske. Ha en god dag, uansett fottøy!

2 kommentarer:

Lene Megan sa...

Hej Sylvi
Kom lige forbi dig og læste med forunderlig glæde dit indlæg. To slags sko men én verden! Ja, sådan er det.

Jeg så dig på Facebook og har sendt en "hilsen". Vi har en fælles ven, min gode veninde Eirin :-) Skulle hilse!

Glæder mig til at læse mere fra dig. Ønsker dig en flot weekend!

Megan (som også hedder Lene)

ORDFRONT sa...

Takk og takk for fin hilsen. Da kjenner jeg to Lene'r!

Go helg til deg! Så morsomt at du kjenner Eirin.