mandag 11. oktober 2010

VINTERDEPRESJON DEL 2

Det sner. Det er hvitt over alt. Her er noen små tips for dagliglivet: f.eks Hvordan leve et enklere liv. Noen tips ligger i all enkelthet her. De handler om å redusere. De handler om
I dag har jeg ikke redusert på noe som helst - bare kjørt varsomt hjem på snøen som falt i store mengder, med mine sommerdekk - og parkert i garasjen. I morgen har jeg time 12.30 for å skifte til vinterdekk. Hvis jeg kommer meg ned bakkene, da.

Etter å ha spist restemat (fiskepudding, poteter og brødskiver) har jeg ikke organisert noe som helst, bare slumret på sofaen og sett på TV - en sær sak av Torkjell Berufsen om hemmelige organisasjoner og siden en debatt om dissidenter i Kina og Nobelprisutdelingen til Liu Xiaobo. Jeg vurderer å begynne i morra. Med å rydde unna en bærepose om dagen og bære ut i søpla. Sortere alle ting inn på faste plasser. Noen som tror det funker etter snart 50 år i kreativt kaos? Vi får se.

I dag er det bare sofa, te og mild depresjon over vinterens ankomst. I morgen blir det sikkert bedre alt sammen. Helt sikkert.

Ingen kommentarer: