lørdag 19. mars 2011

LAZY LØRDAG

Lørdager er late dager. Men det er ikke helt sant. Det er alltid en vaskemaskin som fylles og tømmes, en tøketrommel som går, katter som skal mates, hund som skal på tur, en oppvaskmaskin som skal kjøres. 

Jeg rydder på lørdag, men langsomt. Leser avisene med omhu, løser eller løser ikke en sudoku i A-magasinet, leser på Facebook, skriver på bloggene mine. I dag har jeg lagd en sterk vri på en coleslaw salat som jeg tar med meg på damemiddag i kveld. Kanskje legger jeg oppskriften ut på MATFRONT i morra. Eller kanskje ikke. 

Mest av alt gleder jeg meg til den danske søndagskrimmen som fortsetter etter to episoder sist helg! Danskene er gode på krim. Og jeg elsker krim, både i bokform og på film. Livvaktene heter den og ligger på nett-TV her i noen uker framover. Jeg elsker krim. Og jeg liker virkelig de late lørdagene. De er det gode liv. Liker dem virkelig.

Ingen kommentarer: