lørdag 3. juli 2010

ORDFRONT PÅ DANSK BLOGGPORTAL

Den såkalte feeden til bloggen min ligger på en dansk weblog-portal kalt Overskrift.dk. Dette er både gledelig og forunderlig. Og morsomt! Her ligger feeden min.

Aner ikke hvorfor, men jeg fant den da jeg plutselig oppdaga at 1881 telefonkatalogen ikke bare leverer ut telefonnummer og adresser, men har en liten lenke nederst der den sorterer internettsøk som er funnet om folk. Nåvel. Vi lever i en digitalisert verden, det er bare å innse. Sporene på nettet nytter det ikke å skjule. Sånn er det bare.

Jeg leita ikke etter meg sjøl, ikke i utgangspunktet. Men om bosted på medlemmene i Manna som er et nordnorsk reggae/ska-band i Bodø. De er så bra. Og da oppdaga jeg denne søkemotoren. 

Jeg trykket på søkelenka for å se hva 1881 leverer ut om meg, og det var ikke småtteri. Det er viktig å holde et øye med hva som ligger ute på nettet om en sjøl, så jeg kjørte altså en test på eget navn. 

Deriblant fant jeg portalen i Danmark. Og ja, - nå sitter jeg her og kjenner meg litt - hva skal jeg si: Important? For det er så deilig å være internasjonal

Jeg er i grunnen alvorlig lei av å være del av nordområdesatsninga. Der de sentrale i sør kaster sine blikk mot oss der nord. Oss i utkanten. Som det nå skal satses på. Urg. Nei da er det bedre å bli registret i kjære, lille Danmark, tross alt. Selv om jeg bare har tenkt meg til Træna denne sommeren.

Ingen kommentarer: