søndag 3. februar 2008

GRAND FINALE I LONGYEARYEN

Klokka er halv tre om natta. Flyet mitt går om åtte timer. Det er på tide å komme seg i seng.

Det ble en grand finale på Polarjazz 2008. Julie Dahle Aagård og Mambo Companeros sørget for det.

Festivalsjef Lasse Hansen heiv seg med i comp'et til Mambokameratene, som de også kaller seg. Og det ble danset, danset, danset. Alle stoler ble fjernet fra konsertlokalet og skjenkebevilgningen ble forlenget til klokka tre. For alt jeg vet, holder de fortsatt på, og slutter ikke før lyset stiger over Hiortfjellet i morra tidlig.

Men jeg må sove nå. Takk for meg! Det var en storartet festival.

P.S. To av de andre som jeg nevner blant artistopplevelser i klasse, er underskjønne Kari Bremnes med sin magiske framtoning, og a capella gruppen Kaarstadbygget som imponerte stort, både med sine flotte stemmer og sitt utrolig sjarmerende humør på scenen.

Ingen kommentarer: