lørdag 16. februar 2008

ROSE TIL MARIE SIMONSEN

De siste dagene har vi sett en likestillingsminister og et nytt barneombud gå av, og de fleste har gjort seg sine tanker om saken. Jeg gir ei rose til Dagblad-journalist Marie Simonsen for et usedvanlig klarsyn og fine kronikker rundt en svær og ubehagelig sak.

Marie Simonsen er en journalistkollega med ei så skarp penn at det er en fryd å lese.

For den som har behov for flere synspunkter og kommentarer, lenker jeg til debattsiden i Dagbladet, der Marie (som jeg verken kjenner eller er en del av nettverket til -) har kommentert innlegg fra leserne om det som har skjedd. Dessuten liker jeg Simonsens kronikker om utviklinga i saken, også de ligger på Dagbladet nettsider. Og jeg fristes til å ta med et sitat som jeg syns setter et godt punktum:

Til syvende og sist handlet denne saken verken om kjønn eller hudfarge, men om troverdighet og politikk. Men jeg er ikke i tvil om at mange syntes det var ekstra pirrende med kvinner i et "hemmelig" nettverk.

Menn har ansatt hverandre i alle år - som regel uten at det blir noe styr.

Ingen kommentarer: