torsdag 14. oktober 2010

FENG SHUI, NOE FOR MEG?

Fil:Feng1shui3.pngFeng shui står det - og jeg tenker at jeg skal prøve å finne ut noe om dette. I Wikipedia finner jeg denne definisjonen:


Feng Shui eller fengshui (風水) er den eldgamle kinesiske praksis å plassere og arrangere rom for å oppnå harmoni med miljøet. Den har sin opprinnelse i taoisme. Praksisen er anslått til å være over tre tusen år gammel.
«Feng Shui» betyr bokstavlig talt «vind og vann» på kinesisk.


Jeg tror det har noe for seg å rydde rom og tanker. Jeg skal bruke vinteren til å finne ut mer om dette. Så har jeg i hvert fall en viktig ting å jobbe med resten av dette året.

Fant en morsom artikkel som snakker om estetikk, om å kaste døde planter og om feng shui som et verktøy for å rydde. Utrolig enkel i sin filosofi, men til ettertanke, selv om formålet mitt ikke er å tjene mer penger, bare å finne mer ro i min egen, lille tilværelse. Har funnet masse bøker om emnet også, mange som hevder at half an hour every day is enough. Dette kan bli interessant.

Ingen kommentarer: