søndag 5. desember 2010

JEG FANT, JEG FANT

Fins det viktige ord? Noen ord er i hvert fall fine: Ordet i dag er serendipity og jeg fant det hos Eirin som blogger Sagt med hjertet fra et sted i Spania. Og jeg syns dette var verd å merke seg og godt å lese. 

Og sånt et fint juleønske fra Eirin, da! At man plutselig skal finne noe man slett ikke leiter etter! Sånn helt uten videre - 

Jeg er med på den! Og sier som Askeladden: jeg fant, jeg fant! Minner alle som er glad i å leke med ord om den flotte sida til Merriam-Webster som både har assosiasjonsnettsted, ordleker og god ordbok. Og mye til. Hva sier de om serendipity:

ser·en·dip·i·ty

noun \ˌser-ən-ˈdi-pə-tē\
: the faculty or phenomenon of finding valuable or agreeable things not sought for; also : an instance of this

2 kommentarer:

Lene Megan sa...

Det er et skønt ord, ja! Godt Eirin fandt det ;) Jeg har også skrevet det ned i min hemmelige ordbog! :D

Og jo, jeg havde fødselsdag i fredags. Tusind tak for hilsenen på Facebook!

ORDFRONT sa...

Ha en skjønn desember!