onsdag 5. januar 2011

LOKKENDE NYTTÅRSLUKT I HUSET

Hva er vel bedre en en langsom start på året med litt god lukt av ferskt bakverk i huset? En porsjon gode rundstykker og et fantastisk bananbrød med mørk sjololade redda dagen min. Så godt til kaffen, særlig. Og lukta er himmelsk!

Oppskriften på banankaken finner du på matfront-bloggen min. Og så ei god bok ved siden av kaffekoppen. Det er oppskriften på en bra dag!

Smugkikket litt rundt omkring i hyllene og har latt boka Stalins kyr hvile akkurat nå, for den egner seg dårlig sammen med kjøkkennytelser som disse. Mer om det en annen gang. 

Har tatt en kikk på den splitternye Mofongo, mat for sjelen. Bok med oppskrifter hentet med bakgrunn fra Cuba som Cecilia Samartin har skrevet mye og varmt om. Gleder meg til å ta den i bruk, selv om jeg ofte kan lese kokebøker kun som lektyre. Bare lese og fantasere og la meg inspirere!
Ha et godt år, både med bøker og god mat. Det er viktige ingredienser i et godt liv! Og tenk: Vi har allerede passert fire dager inn i 2011! Det har gått som en fei - selv for en som lever langsomt!

Ingen kommentarer: