fredag 25. mars 2011

VOLDTEKT SOM METODE, NÅ OGSÅ I LIBYA

Voldtekt som metode. Skal jeg si noe om det? Det skjer i nesten alle kriger og er bare helt sykt. Og meningsløst. Hvorfor lemleste kvinner for å få uttrykk for en aggresjon som andre har utløst? Å straffe dem for krigen - som om det var disse kvinnene som hadde utløst dette meningsløse. Hvorfor skal disse kvinnene lide? Og ødelegges?

Likevel skjer det, gang på gang. Det gjør meg syk, og gir meg lyst til å spy. Samme reaksjon som jeg har på kjønnslemlestelse av kvinner. Jeg er ingen rosa blogger. Derfor, la meg si det som det er: Jeg spyr ved tanken.

La oss gjøre noe med det, dere.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det syke springer vel ut fra en gravalvorlig statsminister og en smilende forsvarsminister som gjør krigen 'berettiget'

ORDFRONT sa...

All krig er noe stor elendighet!

Men krig der man tar for seg av lokalbefolkningen og skjender kvinner og småbarn, står for meg som den største elendighet av alt.