mandag 25. april 2011

PÅSKE I FJÆRA

Når jeg ikke satt med nesa i ei bok denne påsken, var det fine turer i fjæra med hunder og fugleliv. Yttersida av Kvaløya er et paradis, tusen takk til gode Kjersti som inviterte til påskeopphold på Brennsholmen




Man behøver ikke høyfjell og ski for å ha det fint ute i naturen, lyngrabber og fjæresteiner er så absolutt å anbefale. Bikkjene stortrivedes og noste rundt etter småkryp og storkoste seg i sola. 

Det gjorde vi også.


Min deilige lapphund, Sita, røyta av seg den resterende vinterpelsen og ble slank og blank og fin etter dagene ved havet. Og retriveren Tuva syns livet var topp!


Litt brunfarge i kinnene ble det også. Frisk sjøluft. Og litt god vin i glasset en solvarm ettermiddag ved sjøkanten.



4 kommentarer:

Balsfjord og Malangen historielag sa...

Det høres ut som en fantastisk herlig tur. Tror aldri jeg har drukket vin i fjæra, men nå fikk jeg inspirasjon til å prøve ut det en gang! :)

Jeg er bare glad for at påska er sein i år. Desto mindre muligheter til å jage seg selv ut på ski. Vi har vært hjemme i år, puska i hagen, lest, spist god mat og bare LEVD. Fridager som perler på ei snor. Helt herlig!

God vår!

Sylvi Inez Liljegren sa...

Ja, er det ikke godt med en pustepause? Og fjæra er et kongerike, påsken likeså.

God vår til deg også! Alle gode ønsker fra oss i Tromsø!(inkl hunder katter og div)

Anita sa...

Enig i at yttersida av Kvaløya er et storslått paradis, fantastisk natur :)

ORDFRONT sa...

Et godt sted på jord!