lørdag 5. mai 2012

BLING ER TINGEN, SÆRLIG FOR KATTEN!


Jeg klarer ikke kjøpefritt år igjen. Det var enklere i fjor. Da funka det nesten helt. Når man reiser, blir man ofte betatt, og må handle noe. Men jeg er flinkere enn før - og tenker mer over hva jeg kjøper. I Libanon ble det tre-og-en-halv meter bling-gardin fra basaren i Saida, to bling-smykker og gode såper i gave til meg selv og andre. 

Det morsomme var å komme hjem, for den nye katta mi - Gaupe - ble helt betatt da jeg tømte kofferten. Først i selve gardinstoffet, siden i den tomme kofferten. Han syns at bling var fint og ville kove i det flotte stoffet! Men jeg klarte å få tatt et bilde før jeg måtte avvise han: Man bærer tross alt ikke med seg tre-og-en-halv meter gardinstoff hjem fra Middelhavet for at katta skal gå berserk!   



Siden lå han rolig i den tomme kofferten og var fornøyd. Eller kanskje bare litt sur fordi han ikke fikk leke med det nye fine stoffet? Katter er rare dyr. Fine, rare dyr.



2 kommentarer:

tusen sa...

KOVE!

ORDFRONT sa...

Tja - det var nå bare et ord som kom da jeg tenkte på han - Og hva med snøkov for eksempel, det vet da alle hva er - da sprer det seg jo alle veier, eller?

Kave ville han jo ikke - han ville molle seg med bling-en så den spratt i alle retninger. Minst.

Lang vei for dyr gardin. Han får klare seg med kofferten!