søndag 3. januar 2021

GODT ÅR

Ja, blir det et skikkelig godt år igjen, noensinne? 2020 gikk ut av tidstegningen som det året vi lærte å sprite hendene, gå med munnbind og skjønte hva virusspredning kan medføre.

Et år med isolasjon og uten klemming, men et år der jeg sjøl har overlevd ganske bra på grunn av en godt virusbeskyttet arbeidsplass og muligheten til å isolere meg i sokkeleiligheten, noe jeg gjorde fra mars og fram til påske.

De siste dagene gled det ut et enormt leirras i Gjerdrum kommune, tok liv og gjorde mennesker engstelige og hjemløse. Katastrofe for å si det mildt.  Det minner meg om hvor sårbart livet er, og hvor viktig det er å ta vare på dagene.

Jeg har noen nyttårsforsetter, selvfølgelig. Hvem har ikke det?

Skrive manus til boka om Kiruna. Gå ned i vekt. Spise mer grønnsaker og fisk, såkalt betennelsesdempende mat og satse på å få sunnere ledd, ikke minst i ryggen. Det kreves i alderdommen. Å fylle 67 er ingen spøk. Man får ta en dag om gangen. Godt nyttår til oss alle sammen, vi kan i det minste ønske!

Ingen kommentarer: