torsdag 3. november 2022

SVALBARD

Jeg bar vært på bluesfestival i vakkerlandet. Sola var akkurat under horisonten, jeg besøkte gruve 3, Svalbard kirke, Fruene kafé og Stationen for god mat sammen med Longyearbyens ukronede dronning, Anne Lise. Siste dag gikk jeg på kaffebesøk på Svalbard museum, og var innom Svalbardposten og Huskyenes kafé der det er hundehold for pensjonerte huskyer, samt salg av kaffe, te og gode kaker.

Bodde hos min nederlandske, arktiske venninne Floortje i hennes Artica leilighet på Blåmyra, sentralt og enkelt. Så fint alt sammen! Jeg liker meg der og føler meg hjemme. Alltid godt å komme tilbake til 78 grader nord,

Luksus å bli henta på flyplassen av fineste Floortje Zonneweld

Verdens nordligste bluesfestival

Fint vennskap med Anne Lise Klungseth Sandvik, artig dame!

Våpen får ikke bæres inne på butikken

Hovedgata med inngang til Fruene og Lompensenteret

Byen som nå er full av rassikring i fjellsida

Blues i fine Svalbard kirke, min gamle arbeidsplass fra NRK-tida

Her besøker jeg Floortje nede på det store atelieret til kunstprosjektet Artica

Her er den lekre hundekafeen for avdanka huskyer


Ingen kommentarer: