lørdag 27. september 2008

OM ALT MAN BURDE. OM REGN

Det regner noe så sinnsykt i dag. Det høres i hele huset. Men høsten er den fineste tida, selv om det er vått.

Jeg burde kanskje blogge om finanskrisa eller McCain og Obama, om Sarah Palins påståtte sidesprang eller fra boka om den globale eliten som belyser at 6000 av de rikeste menneskene på kloden er menn og styrer det meste. Som om det forbauser noen?

- Eller så burde jeg gått på Åpen Dag i Tromsø fengsel. Eller på Simone de Beauvoir-seminaret som varer hele denne lørdagen. Men energien er borte. Det må være regnet som gjør det. Eller høsten.
Var ute og knipset noen bilder da det var sol. Det er faktisk bare ei uke sia. Det så ut som sommer, enda det var september måned. Ville bare avbilde mi gamle trillebår, og vise at blomkarse egner seg i høsthager.

Men nå er det over. Meterologen har sagt at det kommer stormkast og snø i høyden denne helga. Og masse vind. Det har vært snø i høyden allerede. Tromsdalstind har hatt brudekrone på. Nå har den regna vekk.
Jeg burde hente fram støvlene og kameraet og gå med bikkja. Jeg burde det. Alle bladene faller med regnet. Det ligger løv i vannpyttene på bilpanseret og tar seg ut. Men jeg sitter bare her med pc'en på fanget. Noe jeg selvfølgelig ikke burde på grunn av strålinga. Det får så være.
Men de bildene burde jeg ta. De av løvet som ligger på det dyvåte bilpanseret. Og bikkja - hun ser på meg med store uutgrunnelige øyne og lurer på hvorfor jeg sitter her, når underskogen er full av spennende vanndammer som man kan vasse i. Og skogen er full av våte motiv. Og det er høst, men ennå bare regner, ikke snør.

Det regner så jævlig ute. Jeg burde komme meg ut nå. Jeg burde det.

Ingen kommentarer: