fredag 6. februar 2009

SEVALDSEN SVINGER

Kristin Sevaldsen svinger. Dette er dame med høy energi og masse musikalitet. Jeg satt på gulvet foran høytaler anlegget og kjente bassen slå i ribbeina. Det var helt flott. Og hennes måte å behandle saxofonene på, er imponerende. Bra låter skriver hun óg.

I programmet står det at hun har jobba med folk som Mari Boine, Ronni le Tekrø og Ole Edvard Antonsen. Med seg til Polarjazz hadde hun Dag Stokke på tangenter, Jørn Fødjestøl på gitar, Herman Shcultz på bass og Per Hillestad på trommer. Ingen ting å klage over her. Verdig festivalåpning!

Bjørn Eidsvåg har grep om sitt publikum. At det var hans første jazzfestival, gjorde han kjapt et poeng ut av. Og alle lo. Siden fikk vi en rekke svisker med tilløp til allsang i det fullstappede lokalet. At han er Bare en mann som gjør så godt han kan, visste vi jo alle fra før. Og han er en sjarmerede mann, ingen tvil om det.

Men den som virkelig fikk taket til å løfte seg, var Bodøgitaristen Børge Petersen-Øverleir (- vel, han er egentlig fra Hemnesberget). Diskret plassert bak Eidsvåg. Men spille? Makan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

He,he... Kristin er nå ganske så kul når hun ikke står på scenen også :o)

Alle er hjerlig velkomne til å melde seg inn i gruppen på facebook:

http://www.facebook.com/profile.php?id=540228656#/group.php?gid=52968587185&ref=ts

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

Anonyme kommentarer som dette siste har jeg ikke sansen for! Hun gjorde en storartet konsert og teite innlegg som dette har jeg ikke sansen for. Mener du å antyde at jeg ikke har begrep om musikk og konsertopplevelser? Du behøver ikke svare. Jeg er ikke interessert i anonyme 'synsere'. Og jeg syns du skal spare bloggen min for anonymt drittprat.

Sevaldsen svingte som bare pokker i Longyearbyen! Hvis ikke hadde hun aldri fått plass i min blogg!