fredag 30. april 2010

HVIL I FRED, LUDVIGSEN

Plutselig en dag er han ute og løper orientering. Han er 62 år gammel. Han får hjertestopp, faller om og dør. Så fort kan det gå. Han tenkte vel knapt av det var en av hans siste handlinger, da han knytta skolissene sine om morgenen. 

Jeg ser begravelsen på TV og tenker at det kimer i telefonen og svarer automatisk hallo, hallo. At kanskje kommer kongen. Tenker fiskepuddding og lakrisbåter. Nynner Juba, Juba!

Så fort kan det gå. Hvil i fred, Ludvigsen. Du har vært oss til mye glede - du og Knutsen. Enormt mye glede. Dere vil alltid bli husket for det. Jeg finner bilde av dere på nettsida di, tatt av Vegard Eggen.

Så plutselig en dag er det slutt. Og noen bærer ut ei kiste med en gitarformet blomsteroppsats.


Ute skinner sola. Bikkja mi vil ut og gå tur. Så korte dagene er, selv om det er vår. Hvil i fred, Gustav Lorentzen. Vi savner deg allerede.

2 kommentarer:

Gunhild sa...

Ja, vi savner ham! Akkurat sånn er det.

Og på bloggen min er det en pris til deg. God helg!

Sylvi Inez Liljegren sa...

Wow, føler med dypt rørt og veldig beæret.

Og hvilket godt selskap jeg er i - flere av diss er blogger jeg jevnlig leser og har glede av. Tusen, tusen takk!