fredag 27. april 2012

SENGETYVER

Mine to kattegutter er i ferd med å bli venner. Som de som leser bloggen vet, tok jeg inn en ny katt fra Dyrebeskyttelsen før jul. Min gamle gutt, Pinny, var blitt aleine etter at vi måtte avlive to venner sist høst. Han trengte selskap, mente jeg. Nåvel. Det tok si tid! Men vakre Gaupe kom i hus og fant seg fort til rette, selv om han stadig ble litt plagd av Pinny.

De er ikke nære venner, og svarteper Pinny holder struktur og slenger fortsatt ut en kjapp labb mot vår vakre stesønn Gaupe i ny og ne. Men i dag fant jeg dem begge to i senga mi mens de tok en ettermiddagshvil! Ute om natta, tunfisk om ettermiddagen, hviletid: I mi seng. Begge to. Nesten litt yndig. Bortsett fra at det ikke var plass til meg som hadde trengt en ettermiddagshvil akkurat da. Så det ble sofaen i stua - for meg. Mjau.

Ingen kommentarer: