tirsdag 28. oktober 2014

HØSTMORGEN MED MINNER

Hva er endret siden mine siste bloggår da jeg var aktiv? Mye, sier jeg med et smil og med ettertanke.
Endringer jeg kommer på, i usortert rekkefølge:

Jeg blir invitert i 60-årsdager. Men også i 40 og 50-årsdager.
Jeg jobber på samme arbeidsplass, men har tatt et år i utlendighet. I Bodø. Dette kunne jeg skrevet mye om, kanskje gjør jeg det.
Ei ny bok er kommet ut. Den henger i grunnen sammen med bloggaktiviteten min i 2010 og 2012 som de som har lest Ordfront før, vil huske. Andre kan sjekke mine oppsummeringer fra Libanon med tilbakeblikk på flere lenker her. Det er flere sterke historier der.

Min egen 60-årsdag fant sted i vinter i en periode da jeg var nede i en dyp dal. Ingen stor fest var aktuell, det var akkurat sånn at jeg kjente jeg klarte de aller nærmeste, og vi var sammen på nyttårsaften. Min gave til dem, var å lage en stor vegetarisk festmiddag som jeg til og med dokumenterte på matbloggen min, Matfront. Trolig fordi jeg var på vei opp av dalen.

I den tida jobbet jeg med kognitiv egentrening. Dette skriver jeg gjerne mer om, fordi det kan være til nytte for flere. Men ikke akkurat nå - nå er det dusj og hårvask og trilling av bil i retning jobben der et stort manus ligger og venter på meg. Og en ny kopp kaffe. Min livseleksir. Ha en god dag!





Ingen kommentarer: