fredag 26. oktober 2007

Reisemusikk


Ettersom jeg nettopp har landet etter flytur opp fra Oslo, tar jeg med litt om reisemusikken min i dag, nemlig albumet Tour de France med gruppa Kraftwerk som jeg ikke nøler et øyeblikk med å anbefale! Å sitte på flybuss gjennom tåkelandskap i retning Gardermoen med Tour de France på full guffe i mp3-spilleren er deilig. Intet mindre.

Du kan laste ned en smakebit fra nettsida deres, og dette er klassisk Kraftwerk, helt på høyde med den gamle klassikeren Trans-Europe Express og vel verd et bekjentskap.


Jeg innrømmer gjerne at jeg har vært svak for Kraftwerk siden tidlig på 80-tallet, og jeg syns det er heftig at de produserer musikk etter å ha fungert som gruppe i over 35 år. Disse gutta har vært forløpere til retninger som synthpop, electro, tecno og house. Og de holder koken.
Det er en trøst på dager da man føler seg utgammel. Ha ei fin helg!

Ingen kommentarer: