torsdag 15. september 2011

TILSTEDE

I dag lenker jeg til Megans blogg der hun skriver om Orient Expressen. Ikke om togturen, rent materielt, men om det å gå inn i sine drømmer, ta steget, tørre å være på reise, ta livet sitt på alvor.

Hør bare:
Vil du med ombord på Orient Expressen, når toget dukker op en tidlig morgen? Og bliver det mon i vinter, når sneen dækker landskabet med sit hvide dynetæppe? Eller til foråret, når de første knopper er sprunget ud og vi drager et lettelsens suk efter en lang kold vinter? Når vi igen kan mærke varmen og glæder os til alt det, der skal komme. Det vides ikke. 

Men man kan gøre sig klar og huske at nyde rejsen indtil da. 
Hver dag er en rejse. 
Hvert øjeblik er en mulighed for at ændre en tanke, kaste positivt stjernestøv ind i de ellers rustne tankerækker og give dem nyt liv.

Jeg har nylig blogget om mitt livs store eventyrreise som kuliminerte på 9/11. 

Jeg har ramset opp fysiske reisemål, mine såkalte gulerøtter, som jeg har satt meg som mål framover. Men Megan påminner meg om dette andre og viktige: Mindfulness

Jeg liker ordet på engelsk. Har ikke noe riktig godt ord på norsk, men det handler litt om å være mentalt tilstede. Bevisst. Og å tørre å reise inn i sitt eget sinn, der store endringer kan skje.

Steinene har jeg funnet her.

Ingen kommentarer: